Webdesign en Webdevelopment IVY ONE
zoekmachine optimalisatie (SEO),
zoveel mogelijk relevante bezoekers
zonder te adverteren

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Beter gevonden willen worden in Google is wat elk bedrijf graag wil. Door hoog in de organische zoekresultaten, de linker kolom, te staan kun je veel bezoekers op je site krijgen zonder advertentiekosten.

Om dit voor elkaar te krijgen spelen veel technische en inhoudelijke factoren een rol. Google werkt bij het bepalen van de zoekresultaten grofweg volgens twee manieren.

  1. Als iemand zoekt worden alle pagina’s met deze zoekterm in een grote bak gegooid.
  2. Vervolgens wordt de volgorde van de resulaten uit deze bak bepaald door te kijken naar hoe ‘betrouwbaar’ die specifieke pagina is.

Ergens in de zoekresultaten

Om ervoor te zorgen dat uw site tussen de zoekresultaten te vinden is, moeten de gebruikte termen op de site voorkomen. Maar wel op een relevante manier, termen onnodige op een pagina stoppen wordt zelfs bestraft. Het is dus van belang om te weten welke sleutelwoorden belangrijk zijn, omdat die door potentiële klanten gebruikt worden. Door hiermee rekening te houden bij het bedenken van de menustructuur en het schrijven van de inhoud zorg je ervoor dat een website tussen de zoekresultaten komt.

Andere factoren waarop men zelf invloed kan uitoefenen:

  • HTML
    Is de pagina technisch goed opgebouwd?
  • Architectuur
    Is de website goed doorzoekbaar en snel?

Hoog in de zoekresultaten

Onderdeel van de zoekresultaten zijn, op pagina 28, betekent dat uw site nog steeds niet echt vindbaar is. Dit heeft alles te maken met hoe ‘betrouwbaar’ de gevonden pagina wordt beoordeeld. Dit kunt u slechts ten dele zelf beïnvloeden. In een goed marketing plan wordt gekeken of dit een handje kan worden geholpen. Factoren die helpen om hoger in de zoekresultaten te komen:

  • Links
    • Links vanaf andere betrouwbare en gerelateerde website’s
    • Links met jouw sleutelwoorden in plaats van “click hier” of je url
  • Social media
    Als mensen, zeker gerespecteerde mensen, jouw content delen met hun netwerk.
  • Geografisch
    Wat is geografisch de relatie tussen jou en de persoon die zoekt? Locale resultaten zijn belangrijker dan resultaten vanaf de andere kant van de wereld.