Webdesign en Webdevelopment IVY ONE

Het einde van klantvriendelijkheid

Iedereen kent ze wel. De kleine lettertjes van een contract waarin staat dat je enkel per aangetekende brief je contract kunt opzeggen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat je dingen absoluut in een contract goed moet regelen, maar je hebt dingen goed regelen voor het geval dat en gewoon boeren verstand en klantvriendelijk handelen.

Wat is er aan de hand

Ik probeer ondertussen al twee maanden een abonnement op te zeggen. Begin dit jaar is dat contract verlengd tot februari 2012, en dat is okee, ik had zelf eerder moeten ingrijpen als ik dat niet had gewild. Maar ik wil niet dat dat nog een keer gebeurt. Dus probleer ik ze zover te krijgen dat mijn abonnement in februari niet automatische verlengd wordt, eenvoudig verzoek lijkt mij. Oeps, dat vinden ze toch best eigenlijk wel een beetje moeilijk. Want….

  • ...je mag je contract eigenlijk pas in de laatst lopende maand opzeggen
  • ...opzeggen moet je doen door…
    • ...een aangetekende brief te versturen
    • ...daar aan de balie een formulier van hun in te vullen
    • ...en nee, een opzegbrief daar persoonlijk aan de balie afgeven kan dus niet.
  • ...eerder dan in de laatste maand opzeggen kan bij hoge uitzondering als je direct ter plekke je resterende contributie betaald

Consumentenbond

Van dit alles heb ik wel geleerd dat het handig is om lid te zijn van de consumentenbond. Ik wist namelijk niet dat je hen als lid gewoon kon bellen met dit soort vragen. En gelukkig konden zij bevestigen dat ik niet gek aan het worden ben.

Een contract kan, mits de looptijd en minimale opzegtermijn gerespecteerd wordt, ten alle tijden worden opgezegd.!

Aangetekende brief

Naja, dat betekende dus dat ik ongeveer een kilometer moest fietsen om een brief aangetekend te versturen naar een adres dat op 200 meter van mijn voordeur afligt. En tja, op als je als bedrijf zo met je klanten omgaat dan willen mensen opeens best een recentie over je bedrijf schrijven, alleen jammer dat die wel flink negatief worden.

En nu maar hopen dat dit gezeur een keer afgelopen is. Ik kan u gelukkig wel zeggen dat mijn Klanten het een stuk eenvoudiger hebben. Bij mij geen aangetekende brieven, ik blijf graag vrienden ook al stapt u over naar iemand anders.